2011. július 22., péntek

Házi Sűrített tej

Ezt a sűrített tej receptet Pannától kölcsönöztem.
Szerettem volna csinálni, mivel a bolti eléggé húzós árú, valamint a laktózintoleranciám miatt nem fogyaszthatom, hát elkészítettem laktózmentes tejből, mindent úgy csináltam, ahogyan Panna, viszont sajnos nem találtam 82%-os vajat:

Hozzávalók:
  • 5 dl tej
  • 65 dkg porcukor (nálam kristálycukor)
  • 6 dkg lehetőleg 82%-os vaj
  • 1 vaníliás cukor
 Egy lábasba mérjük az összes hozzávalót, feltesszük a tűzhelyre és folyamatosan kevergetjük, amíg a cukor el nem olvad benne. Hagyjuk felforrni és még további 10 percig forraljuk. Hideg vízfürdőbe tettem kiűlni, majd egy csatos üvegbe raktam, és hűtőbe tettem:




Leginkább fagyihoz fogom felhasználni, így nem kell bele plussz cukor. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése