2011. november 5., szombat

A híres MACARON

Kb egy éve böngésztem a blogokat, hogy megtaláljam a legegyszerűbb macaron receptet.
Sikerült is Latsiánál :)
Elmondhatom, hogy tökéletesre sikerült, semmi hókusz-pókusz, és még finom is :)
Mindent úgy csináltam, ahogyan javasolta:

Hozzávalók:

12,5 dkg darált mandula
25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje (nekem ez 3 db volt)
8dkg kristálycukor
kék ételfesték (elhagyható, vagy bármilyenre cserélhető)

A mandulát és a porcukrot darálóval elvegyítettem. A tojásfehérjét felvertem habbá, majd a cukorral addig kevertem, míg a cukor el nem olvadt. Amikor ez megtörtént, belecsepegtettem az ételfestéket, és jól elkevertem. Hozzávegyítettem a mandulás cukrot, és addig kevertem, míg egyneművé nem vált.
Simacsöves habzsákba tettem, és sütőpapírral bélelt tepsibe 50ft-os nagyságú köröket nyomtam.
1 órát hagytam száradni, majd 160 fokos sütőben 10-12 percig sütöttem.
Talpas macaronokat kaptam végül :)

Ganache krémmel kentem meg őket:
15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín
3,5 dkg vaj
A hozzávalókat összeolvasztjuk és behűtjük.

1 napig álltak a hűtőben fogyasztás előtt:







Olyan cukik lettek, nem ? :)





9 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Szépek lettek! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki.:) én is régóta tervezem, hogy kipróbálok valami hasonlót.
    És klassz az új háttér is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki a sütijeid!:) Érdemes volt keresgélni:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm, javaslom, aki régóta tervezi, hogy elkészíti, hogy itt az idő!!! :)
    Nem mellesleg szerintem még gasztroajándéknak is jó lehet, közeledik a karácsony :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Nagyon jópofák lettek a macaronjaid, nagyon tetszik a színük! Én még nem mertem nekiállni, pedig van egy csomó tojásfehérjém a fagyasztóban.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépségesek lettek, nagyon ügyes vagy:-))

    VálaszTörlés
  7. Milyen jópofák ezek a kék macaronok! Én is már úgy kipróbálnám, de mindig elrettent valaki! :) Most megint felbátorodtam a bejegyzésed nyomán :)

    VálaszTörlés
  8. nagyon szép lett! ügyes vagy:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon profi! Szuper a színválasztás is! :)

    VálaszTörlés