2011. április 14., csütörtök

Meggykrémleves, Meggy-krémleves, Meggykrém-leves :D


Igazából, mikor eszembe jutott, hogy jön a meggyszezon (valamikor), hogy ezt a receptet kipróbáltam tavaly, de kép megmaradt, úgyhogy gondoltam másnak is jól jöhet :)
Legelőször azon kezdtem el gondolkodni, hogy hogyan is írjam le ezt a receptnevet... :)


És akkor jöjjön a recept amit Mama konyhája oldalán találtam, és egy kis módosítással elkészítettem:

Hozzávalók:
60 dkg meggy
20 dkg kristálycukor
3 kávéskanál őrölt fahéj
2 kávéskanál őrölt szegfűszeg
2 karika citrom
2 dl főzőtejszín
2 evőkanál étkezési keményítő
csipet só


A fahéjat, a szegfűszeget, a citromkarikákat 0,5 l vízben felforraljuk, majd kis szűrűn átszűrjük. Hozzátesszük a kimagozott meggyet, cukrot, sót, és egy liter vízzel összeforraljuk. Néhány percig főzzük, majd leszűrjük. A meggyet 2-3 merőkanál lével összekeverjük, turmixoljuk. Hozzáöntjük a maradék léhez, és visszatesszük a tűzre. Közben elkészítjük a habarást: a keményítőt először kevés hideg vízzel, majd a tejszínt is hozzáadva simára keverjük, és a forró meggylével kicsit felhígítva a leveshez keverjük. Újból felforraljuk, ha szükséges ízesítjük még cukorral, esetleg citromlével. Hidegen, tejszínhabbal, meggyel, őrölt fahéjjal meghintve tálaljuk.

Remélem ízleni fog :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése