2012. február 12., vasárnap

Csokis kalács Limarától

Éppen most süt ki ez az isteni csokis kakaós kalács, amit Limaránál láttam, és most elkészítettem.

Követtem a receptet, egyedül a tej helyett használtam tejszín, mivel az már bontott volt... :)

Hozzávalók:

    400 g finomliszt
    100 g Bl 80 liszt
    1 mk. só
    60 g cukor
    1 tojás
    1 tojás sárgája
    kb. 2 dl langyos tejszín
    7 dkg olv. vaj
    2,5 dkg élesztő


    kb. 5 dkg olvasztott vaj a kenéshez
    0,5 dl forró tej

Töltelék:

    100 g étcsokoládé
    50 g cukor
    csipet fahéj
    fél marék kandírozott narancshéj   
   1 ek. holland kakaópor

A töltelék hozzávalóit késes aprítóban majdnem porrá őrlöm.
A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgépbe raktam, és dagasztás - kelesztés programra. Amikor készen volt én 4 részre osztottam, és 10-12 cm-res csíkra nyújtottam, megkentem olvasztott vajjal és megszórtam a töltelékkel.
Majd harmónikaszerűen hajtogatom. Limaránál jól látszik :) Bele a sütőpapírral kibélelt dobozformába, és így járunk el a másik 3 darab tésztánál is. Duplájára kelesztjük langyos helyen kb 30 perc alatt. Ezután a maradék olvasztott vajat rácsurgatom, és 180 fokra előmelegített sütőben először fedetlenül 15 percig, majd utána fóliával letakarva 30 percig sütöm. Ha kész forró tejjel meglocsolom, és rácson hgyom kihűlni.

Kelesztés előtt

Kelesztés után

Sütés után
Még forró, de sztem isteni lesz ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése