2012. február 12., vasárnap

Mogyorós aranygaluskatorta

Kaptam két kiló török mogyorót, csak úgy ropogtatni... Gondoltam, hogy azok a sütik, amik dióval készülnek, miért ne lehetnének mogyorósak???
Hát így született ez az aranygaluska :)
A Torkos Kuckó blog szerzőjéken, Mónikának a receptjét használtam (Nagyon köszönjük ;)):

Hozzávalók:

3 dl tej
50 dkg liszt
2 tojás
csipet só
1 kanál cukor
2,5 dkg élesztő
1 ek olvasztott vaj
szóráshoz:
15 dkg őrölt mogyoró, 10 dkg cukorral elkeverve.
5 dkg olvasztott vaj

Vanilia öntethez én szeretem a Dr. Oetkeres öntet port, amihez 2,5 dl tej és némi cukor valamint, eredeti vanilia szükségeltetik az én olvasatomban, kérlek ne vessetek meg érte :)

Szóval, mindent a kenyérsütőgépbe tettem, daszagtás-kelesztére, majd ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, és pogácsa, vagy fánkszaggatóval kiszaggattam, és egy vajjal kikent tortaforma aljára tettem. ezt meglocsoltam olvasztott vajjal, majd megszórtam cukros mogyoróval, és újra befedtem a tésztával. Cukros mogyoróval fejeztem be, majd hagytam 30 percet újrakelni.


Ha ez megvolt, akkor 180 fokra előmelegített sütőben 40 percet hagytam sülni, majdkivettem és még a formában meglocsoltam 1 dl hideg tejjel... HMM... Isteni lett.
Végül elkészítettem a vanilia öntetet, és így fogyasztásra készenállt :)




2 megjegyzés:

  1. Nagyon isteni,erről jut eszembe,hogy már a múlt héten akartam készíteni arany galuskát!Irtó jól néz ki!!!Ez a kivét utáni tej locsolás új nekem,és ezért alkalmazni fogom!Kakaós csigát szoktam meglocsolni sütés befejezése előtt vaníliás cukros tejjel.Viszem a receptet!Köszi.

    VálaszTörlés