2011. június 25., szombat

Hajtogatott csokis hokkaido kalács by Limara

Nagyon-nagyon sokáig szemezgettem ezzel a recepttel Limara oldalán, de végre rávettem magam, és elkészítettem.
Mindent szigorúan követtem a recept alapján, de azért ide is beírom, hogy meglegyen :D


Csokoládés réteg:
60 g étcsokoládé
110 g tej
2 ek. kakaópor
30 g liszt
3 csapott ek. étkezési keményítő
30 g cukor
4 ek. sűrített tej

A csoki mehet üvegtálba, és felolvasztjuk. Aztán belekeverjük a hozzávalókat, egyneműsítjük, és visszatesszük a mikróba 1 percre. Utána még egy keverés, és már lehet látni, hogy "tésztásodik" a csoki. Nekem még 2 keverés kellett a jó állaghoz, tehát még 1 perc a mikróban, még egy keverés, majd még egy perc. Vigyázzunk, mert a mikróban az üvegtál átmelegszik! Kicsit hagyjuk hűlni, majd fóliába csomagoljuk, és mehet a hűtőbe, míg elkészítjük a másik tésztát.



Kalács:

2 dl tej
2 dl tejszín
1 tojás
4 ek. cukor
2 ek. tejpor vagy burgonyapehely
50 dkg finomliszt
10 dkg BL 80 liszt
csipet só
3 dkg élesztő

Mindent bele kenyérsütő(be) :) megdagasztottam, és kétszeresére kelesztettem. Kivettem a csokis tésztát, mikróba 30 mp-re beraktam, hogy ne legyen annyira hideg. A tésztát kinyújtottam kétszeresére a csokisénak,  és ráhajtogattam az alsó felét. Limaránál nagyon érhető képek vannak a hajtogatásól. Ha nehéz a hajtás után nyújtani, akkor pihentessük egy kicsit, és könnyebb lesz :)
Nagyon jó edzésnek, tudom ajánlani :)
Amint megvagyunk a hajtogatással, 3-as fonással fonjuk össze a tésztánkat. (tehát 3 részre osztjuk)
Hagyjuk megint a duplájára kelni, majd 180C-os sütőben 45 percig süssük.
Az elkészült kalácsróül nem teszek fel képet, mert egy az, hogy nincs :), a másik, hogy sajnos eddig nem volt olyan tepsim, amibe szépen sikerült volna... :)



Isteni finom lett, máskor is csinálok, remélem már akkor saját készítésű sűrített tejből ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése