2011. augusztus 2., kedd

Mákos Buborék kalács

Ez a kalács recept Limarától származik, mindent úgy csináltam, ahogyan ő leírta :


Hozzávalók: 
14 dkg tej
12,5 dkg tejszín
1 kisebb tojás
6 dkg cukor
1 ek. burgonyapehely
csipet só
30 dkg finom liszt
15 dkg BL 80 liszt
2 dkg élesztő
 
Töltelék: 
15 dkg darált mák
15 dkg finom liszt
15 dkg porcukor
8 dkg olv. vaj
1,5 dl tej
1 narancs (citrom) reszelt héja
2 tk. sütőpor
csipet fahéj
 
A tésztát kenyérsütőgépben megdagasztottam, duplájára kelesztettem. Közben a töltelék hozzávalóit összekevertem. Amint megkelt 16 egyforma golyót formáztam belőle. Nekem kisebb fajta kenyérformám van, sajnos 6 golyó fért egy sorba.
A golyókat kilapítottam, és a töltelékből 1-1 kanállal tettem a közepükbe, majd a formába 6 darabot tettem kettesével, elcsúsztatva egymástól.
Majd megint tettem egy ilyen sort, a maradék tésztát pedig külön sütöttem meg.
A tésztát megint kelesztettem egy fél órát, lekentem egy egész tojással és előmelegített 180C-os sütőben 35 percig sütöttem. Az utolsó 15 percben fóliával letakartam, nehogy megégjen.




1 megjegyzés: