2011. augusztus 2., kedd

Túrós "kinyílt" batyu

Ez a batyu Limara tésztájáról készült, illetve a töltelék is tőle származik:

Hozzávalók:
60 dkg liszt
3,2 dl tej
1 tojás
1 mk. só
2-3 ek. cukor
8 dkg olv. vaj
2,5 dkg élesztő

A töltelékhez:
50 dkg túró
2 csapott ek. búzadara
4 ek. cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
2 tojás sárgája
2 tojásfehérje kemény habbá verve

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőben dagasztattam, a töltelék hozzávalóit összekevertem.
Duplájára kelesztem, majd nagy téglalappá nyújtom kb 3 mm vastagra. Kockákra vágom, és a közepükbe teszek 1-1 kanál tölteléket. Ezután a 2 szembelévő sarkát összefogom, majd a másik kettőt is, és csavarok rajta.
Nah nálam ez volt az a pillanat, amikor kiderült, hogy nyitott batyuim lesznek :)
Ugyanis miután megvolt a csavarás a tészta elvékonyodott :)
Sütőpapíros gáztepsibe raktam őket, és még 30 percig kelesztettem.
Lekentem őket tojással, és 180C-ra előmelegített sütőben sűlt 10-15 percig.:







Vigyázat ! Gyorsan fogy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése