2011. szeptember 12., hétfő

Express sajtos croissant

Ezt a receptet Limaránál láttam először, és elmondhatom, nem csalódtam :)

Hozzávalók:

    70 dkg liszt
    1 pohár joghurt (140 g)
    2 dl tej
    3 kk só
    4 ek. cukor
    2 tojás
    5 dkg élesztő

    25 dkg hideg vaj
    1 tojás a kenéshez
    füstölt sajt, illetve trappista

A hozzávalókból tésztát dagasztottam a vaj és a sajt kivételével, majd duplájára kelesztettem. A hideg vajat nagylyukú reszelőn lereszeltem, majd (mivel nagyon meleg volt odakint, és a konyhámban is) fagyasztóba raktam.
A tésztát 8 részre osztottam, majd egyenként kistányér nagyságúra nyújtottam. Minden lapra ráraktam 3,5 dkg hideg vajat, majd tornyot csináltam: lap, vaj, lap, vaj... a végén csak lap.
Ezután 2 részre osztottam, az egyiket beraktam a hűtőbe, a másikat nagy kerek lappá nyújtottam. Derelyevágóval 16 részre osztottam, füstölt sajtot raktam a szélesebb végéhez, majd kiflit formáztam. Lekentem felvert tojással, és megszórtam reszelt trappista sajttal. Hagytam még 20 percet kelni.
180C-os sütőben 25 percig sütöttem.







yamm :)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Ismerem és szoktam csinálni,nem ezt a receptet! Elég babrás, de nagyon finom puha !

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is megcsinálta és fent is van! Liamra receptjei szuper csúcsak!!! Nagyon szépek lettek! Abba bírtad hagyni az evését? :)))

    VálaszTörlés
  3. Igen, sikerült, de csak azért, mert a felét elhoztam dolgozni én "hülye"... A kollégáim kb 15 perc alatt elpusztították :)
    De isteni finom, az biztos :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Már többször szemeztem vele Limaránál, de eddig még nem vitt rá a lélek, h kipróbáljam...lehet, h most rávisz? :)

    VálaszTörlés