2011. szeptember 26., hétfő

Muskotályos körtelekvár

Gondoltam főzzünk lekvárt :D
Kaptam jónéhány kiló körtét, és ez lett belőle:

Ha valaki kedvet érezne hozzá: No Salty-n találtam

4 kg körte (én boscobak-ból csináltam)
2kg cukor
1/2 l muskotályos édes fehérbor
2 tk. fahéj
3 cs. 3:1-es dzsemfix

A körtét meghámoztam, kiszedtem a magházát, felkockáztam... Mindezt egy jó kis állatos tv műsor közben :D
Ráöntöttem a fehérbort, és 1 kg cukrot. 12 l-es fazékban csináltam.
Hagytam egy napig állni. Másnap üvgesre főztem, és ráöntöttem a másik kiló cukrot is, még egy napot állt.
Másnap felforraltam, és botmixerrel pépesítettem, majd hozzákevertem a dzsemfixet is, hagytam 5 percig gyöngyözni. Átöblítettem a befőttesüvegeket, beletöltöttem a cuccot, és 5 percre fejreállítottam. Száraz dunsztban (hűtőtáska, vastag konyharuhahegyek, hűtőakku szobahőmérsékletű) hagytam 2 napig hűlni.

Elég édes lett számomra, de igazán finom :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése